Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie , które jest znane od niedawna. Sporemu gronu ludzi jest kompletnie obce, ale dla tych, którzy dbają o wizerunek swoich przedsiębiorstw w Internecie jest dobrze znane. Agencje interaktywne rozpoczęły działalność w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także perspektywami, jakie zaoferował on właścicielom firm w zakresie marketingu. Na początku miały one pełnić zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak w niedługim czasie zmieniły kurs w kierunku programowania. Chcąc sformułować definicję agencji interaktywnej należy powiedzieć, że jest to firma specjalizująca się w prowadzeniu strategii kreacji wizerunku przedsiębiorstw w Internecie na podstawie założeń przedstawionych przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i kreuje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do głównych działań agencji interaktywnych należy projektowanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawowe ogniwo działalności każdej firmy. Jest doskonałym źródłem informacji o przedsiębiorstwie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeśli strona www jest nowoczesna i dobrze wypozycjonowana, bardzo łatwo odnaleźć ją w sieci, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli ewentualnych klientów. Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu wypromowanie marki danej firmy w Internecie pod konkretnymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Priorytetem jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wstawić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Znaczącym działaniem dla promowania marki w sieci jest także prowadzenie kampanii reklamowych. Wysoka ranga firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne często tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od niedawna modne stały się kampanie wykorzystujące media społecznościowe jak np. facebook. Następnym ważnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz programów, pozwalających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie są podejmowane przez agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeżeli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z usługi hostingowej agencji interaktywnej i wynająć miejsce na jej serwerze.
Katalogowanie stron www
Bardzo często zdarza się, że agencje posiadają, zakładają własne katalogi stron. Katalog stron jest zbiorem stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego rolą jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się za pomocą automatu , ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog przeważnie jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony internetowej. Opłata za zamieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasami zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest wnikliwie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak pokazano powyżej agencje interaktywne podejmują ciąg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Usiłują kreować profesjonalny wizerunek, publikując wartościowe treści, które promowane są przez wiele kanałów komunikacyjnych, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które świadczą najszerszą skalę usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych oparta jest na takich samych normach jak innych firm wykonujących usługi. Ich oferta skierowana jest do każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają także osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relation, których zasadniczym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo zbieżnych, zbliżonych celów, korzystają z innych narzędzi i metod działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom dotrzeć do ogromnego grona ewentualnych klientów. Najwięcej możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorstw jest bezcenna i ciągle rośnie. Wraz z rozwojem technologii i różnych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można wykorzystać do polepszania pozycji przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm znajduje się w Internecie, a agencje interaktywne muszą je w tę przyszłość jak najlepiej wprowadzić.
Jeśli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się poprawą wizerunku Waszej firmy, opłaca się zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam przejrzysty katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, według układu alfabetycznego. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie bardzo proste. To świetne miejsce dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością firmy w Internecie.