Z pewnością wiele osób zetknęło się już niejednokrotnie z określeniem takim jak kawa reklamowa. Nie wszyscy jednak wiedzą, co to pojęcie dokładnie oznacza. W naszym poniższym artykule, dokładnie wyjaśnimy to pojęcie, jak również wskażemy, kiedy i na jaką okoliczność można zamówić kawę reklamową.
Kawa reklamowa – wyjaśnienie pojęcia
Kawa reklamowa, to nic innego jak rodzaj upominku, który może zostać wysłany przez daną firmę np. do stałych klientów. Upominki takie wysyłane są z reguły przy okazji najróżniejszych świąt czy okazji – takich jak np. urodziny danej firmy czy rocznica współpracy z danym klientem. Bardzo często też kawa reklamowa pełni rolę tzw. welcome gift – jest upominkiem, który firma wręcza swoim nowym klientom. Dlaczego jednak kawa reklamowa? Odpowiedź jest bardzo prosta – wynika to przede wszystkim ze sposobu jej zapakowania. Tego rodzaju kawa najczęściej pakowana jest w sygnowane logo danej firmy pudełka lub torebki.
Dlaczego wysyła się kawę reklamową?
Skoro wiemy już, czym dokładnie jest kawa reklamowa, warto przyjrzeć się kolejnej kwestii z nią związanej, a mianowicie temu, w jakim celu jest ona wysyłana do klientów. Jak już zostało wcześniej wspomniane, kawa reklamowa może być formą podziękowania za wieloletnią współpracę, ale może też być welcome giftem. Niewiele osób jednak wie, że celem wysyłania kontrahentom tego rodzaju upominków może być też budowanie wizerunku firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw wybiera właśnie ten sposób na podtrzymanie relacji z obecnymi klientami. Nie można jednak zapominać o tym, że wysyłanie upominków okazjonalnych to nie jedyna forma budowania relacji z klientem. Tego rodzaju działania stanowią jedynie dodatek do podstawowych działań firmy w tym zakresie.
Jak zatem wyraźnie widać, kawa reklamowa jest ciekawym, oryginalnym a jednocześnie bardzo miłym gestem, który coraz więcej firm wykonuje w stronę swoich obecnych kontrahentów. Warto zatem rozważyć wdrożenie takich działań – oczywiście jeśli jeszcze tego nie praktykujemy.