Poznaj metody stosowane w marketingu internetowym i przenieś biznes do sieci

Marketing internetowy jest jedną z najnowszych gałęzi marketingu, która swój początek zawdzięcza dynamicznemu rozwojowi Internetu , co dało przedsiębiorcom nieskończone możliwości dotarcia do klienta. Marketing internetowy znany jest również jako marketing interaktywny lub e-marketing i obejmuje wszelkie działania zmierzające do wprowadzenia określonego produktu bądź usługi na rynek i jego jak najlepszego upowszechnienia w sieci tak, aby dotarł do możliwie najszerszego grona przypuszczanych klientów. Działania, które stosuje marketing internetowy to między innymi tworzenie stron internetowych, ich pozycjonowanie, reklamy Google, wpisy do katalogów stron, portale społecznościowe itd. Przeciętny użytkownik Internetu bądź przedsiębiorca, który stawia w sieci swoje pierwsze kroki może mieć duży problem ze zrozumieniem procesów związanych z budową wizerunku firmy w sieci. Będzie mu także trudno wybrać takie działania, które będą dla niego i jego firmy najbardziej satysfakcjonujące.
Pierwszym i fundamentalnym krokiem do zwiększenia widoczności marki w Internecie jest posiadanie sprawnej i profesjonalnie wykonanej strony internetowej. Nie dość, że jest ona lepiej odbierana przez potencjalnych klientów, to dużo lepsze efekty przyniesie jej pozycjonowanie.

Dobrze widoczna strona www pozwala na dotarcie do tych odbiorców, do których poza Internetem, firma nie miałaby możliwości trafić. Marketing internetowy prócz reklamowania produktu i zwiększania dochodu firmy pozwala również na tworzenie wizerunku firmy, bezpośredni kontakt z klientem, a także na otrzymanie opinii klientów na temat marki czy usługi. W rzeczywistości w e-marketingu relacje na linii producent-konsument są podstawą pozycji firmy i właśnie do ich utrwalenia prowadzą wszelkie wprowadzone przez marketing internetowy metody. Przedsiębiorca pozostający w kontakcie ze swoimi klientami może zaadaptować produkty do przekształcających się potrzeb klientów. Wymiana maili, komentarze na portalach społecznościowych czy specjalistyczne posty nie tylko pozwalają na uzyskanie opinii na temat marki, ale niezależnie od treści sprawiają, że jest ona bezustannie aktywna w sieci i ma coraz większy zasięg. Dodatkowo odbiorca odgrywa tu niebagatelną rolę. Nie jest on tylko następnym klientem nabywającym produkt, ale jednostką, która śmiało wyraża swoją opinię i informuje o swoich potrzebach.
Wszystko to, o czym napisano wyżej to jedynie maleńka dawka informacji odnośnie marketingu internetowego. Prowadzenie efektywnej kampanii wymaga dużego nakładu pracy i wykorzystania wielu kanałów docierania do odbiorcy. Trzeba pokazać, że jest się profesjonalistą troszczącym się o kontakt z klientami, podążać za aktualnymi kierunkami i być tam, gdzie może pojawić się przypuszczalny konsument.


Przedsiębiorcy, którzy są zdecydowani rozpocząć działalność w sieci, ale nie mają pojęcia jak zacząć, mają możliwość skorzystania z mnóstwa szkoleń z zakresu e-marketingu. Bogatą gamę kursów i szkoleń dotyczących marketingu internetowego można znaleźć wchodząc na stronę influentiq.pl. Korzystając z dostępnych tam ofert mamy możliwość zdobyć wiedzę między innymi jak pozyskać klientów w Internecie, jak prowadzić kampanie reklamowe na portalach społecznościowych, jak tworzyć strony internetowe i blogi. Dla tych, którzy ukończą zaproponowane tam szkolenia marketing internetowych nie będzie miał tajemnic, a mechanizmy, związane z rozpowszechnianiem marki w sieci będą jasne i zrozumiałe.